1885.Carl Benz: első sikeres belsőégésű robbanómotorral hajtott automobil
1895: Hatsch Béla: behozta az első gépjárművet hazánkba(Benz Valeó)
1890.MAC(Magyar Automobil Club) létrehozása
1901.tattersalli betétfutam(bp-i lóversenypálya): itt mérkőznek meg hivatalosan először négykerekű gépjárművek egymással Magyarországon és ezzel kezdetét vette a magyar autósport története
1906.Szisz Ferenc, az első Grand Prix győztese
1909.Prinz Heinrich Fahrt útvonalának Mo-on való átvezetése
1912. KMAC- Csonka -féle kisautó
1913. Tátra-Adria Túraút (Delmár Walter)
1914.Kárpáti Túraút
1920.KMAC Sváb-hegy-i verseny:Európa egyik legszebb- és vezetéstechnikai szempontból legnehezebb útvonalának számított.Autós győzelmek: Delmár Walter,Bárdi Imre,Csermely Károly,Almásy László,Szini János,Wolfner László,Wolfner András,Szmik Viktor,Szénásy Alán,Esterházy Antal,Zichy Tivadar,Wilheim Sándor
1926.Gugger-és János-hegy-i versenyek (Hartmann László,Lyka István,Heteés Sándor)
1927.Klausenpass, Delmár Walter 4.5 literes Steyr autóval Svájc sportkocsi bajnoka lett
1927. első kiírt magyar automobil bajnokság (Delmár Walter)
1930.Hegyi Európa Bajnokság
1931.Hegyi EB pontszerző futam (Hármashatárhegy-i nemzetközi verseny)
1932.Hegyi EB(Hármashatárhegy):Hartmann,Bíró,Schwab,Wilheim,Festesics
1934.elkészült az új gyóni 5 km-es útszakasz(új sebességi világcsúcs-Hans Stuck:Auto-Union-320km/h)
1936.Monte Carlo Rallye : Kozma Endre-Martinek István kategóriagyőztes
1936. első magyar Grand Prix(5 km-es népligeti pálya),Hartmann László 7. lett
1938.tripoliszi GP: Hartmann Maserattija kivágódott a pályáról,gerincsérülést szenvedett-kórházban meghalt
24 órás Frontharcos Túrautak: Delmár Walter, Wilheim Sándor,Wiesengrund Ferenc,Kovács Károly,Feledy György,Borsányi Péter
1945. régi svábhegyi verseny (Wilheim Sándor)
1950-es évek eleje: újjáéled a hazai gyorsasági verseny.Együléses versenyautók építése(Fiat,VW,Aero,BMW,Lancia).Kíváló versenyzők és kocsiépítők: Kozma Ferenc,Kiss Ferenc,Széles Tibor,Bognár László,Demmel Ferenc, Schumits Gábor)
1950. FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) Formula 1 világbajnokságot ír ki. 1. futam: május 13-Angol GP
1960.Tour dé Europe(hosszútávú autóverseny) először halad át hazánkon
1960. első Békéért és Barátságért rallye verseny:12 párosunk vett részt Wartburg és Moszkvics kocsikkal a közel 3000 km-es Moszkva-Varsó-Berlin-Prága útvonalon
1961: első nemzetközi autóverseny a Ferihegy-i repülőtéren, itt láthattak először hazánkban gokartokat versenyezni
1962: ferihegyi reptér autós gyorsasági versenyen a Forma Junior csillagai találkoztak (Kiss ferenc,Kozma Ferenc,Széles Tibor,Demmel Ferenc,Mezei Bertalan,Sulyok István,Tóth Gyula)
1962:városligeti és népligeti GP, túrakocsi-Forma Junior-Forma -V futamok
1963. háromváros rallye (München-Wien-Budapest),1965-től EB futam
1963.gyorsasági Európa Kupa (Városliget)
1967. Túra Autók Európa-bajnoki sorozat (Hollós István)
1970-es évek : hegyi versenyek (Visegrád,Pécs,Parád)
1976. gyorsasági BBk:első hazai kasznis BBk autó megépítője Gaál Pál 6. és bemutatkozik az első hazai Formula Easter építője Kovács Sándor is
1978. MAMSZ ( Magyar Autó-és Motorsport Szövetség), 30 autós,majdnem ugyanennyi motoros és 21 gokart szakosztály
1978. autosross-buggy géposztály (vasszöcske)
1979. Nemzetközi Mecsek hegyi verseny (Kiss Dezső,Tóth János)
1980.MAMSZ Kupa (szentendrei izbégi katonai gyakorlótér)
1981. autosross országos bajnokság (Darázs Antal)
1981. első nemzetközi autocross verseny
1981. Rallye EB (Ferjáncz Attila,dr.Tandori János)
1983. hegyi EB (Cserkuti József)
1983-tól : autocross BBK versenyek (Nagy Sándor)
1984. Béke Barátság Kupa (Hanula Barna)
1984. rallycross(Szombathely)
1986. rallycross első bajnoka Maruzsi László, legeredményesebb Kotán Péter
1986.jún. megnyit a Hungaroring( Zsembery Jenő igazgatásával)
1986.aug.7-10. Forma 1 első magyar futam
1986. FIA Hegyi EB Gr.A csoport (Kövesdán András)
1987-1992. Mecsek Hegyi verseny EB futam lett
1987. Túra Autó VB (Cserkuti József)
1989. Kamion Európa Bajnokság(Hungaroring)-Krasznai János
1987. Kesjár Csaba-Hungaroringen Forma 1-es autóban bemutató köröket tesz
1988. nemzetközi Mavad Rallye-k, a terep rallye útjára indul
1991-1996: Ranga László-26 rallye bajnoki győzelem
1991. Hungarian World Bus Ex-Pedition ( Kovács Gábor,Himberger István,Páskuly Imre)
1992. utolsó pécsi Autós Hegyi EB futam (Kövesdán András,Cserkuti József,Tóth János)
1993. a terep rallye országos bajnoki rangot kap (Benyó Miklós-Hujber Imre, Gál István-Oroszlán Tibor)
1993. Egyenlítő rekord az écsi Rábaring próbapályáján (László István , Ujházi László)
1994. Opel Astra Kupa.Versenyautó gyártás(szentgoptthárdi gyár)-43 db. autó.(Cserkuti József,Dancsó Pál)
1994.Opel Astra Kupa( Porth Gábor)
1994.Rábaringen újabb rekord(László István,Ujházi László)
1995. FIA Közép-Európai Zóna Trófea (Magyarország is tag)
1995. első osztályú országos abszolút rallye bajnok ifj. Tóth János-Gergely Ferenc
1995-1996. Zsembery Jenő 9 verseny után átadja Faluvégi Péternek a Magyar F-1 GP versenyigazgatói tisztét
1996. San Remo Rallye VB (ifj. Tóth János-Gergely Ferenc)
1996. MAMSZ kettéválik= MAMS (motor) és MNASZ (Magyar Nemzetközi Autószövetség), 212 egyesület és 1100 versenyző
1998. Magyar Suzuki Kupa
1999. Ferjáncz Attila a szövetség elnöke
2000. Párizs-Dakar-Kairó (Szalay Balázs-dr.Jakab Tamás)
2000.Baumgartner Zsolt F3 német bajnokság legeredményesebb résztvevője
2000.FIA GT futam (Illés Tamás)
2001. Baumgartner Zsolt szerződése Alain Prost-Junior Team-Formula 3000-es csapatával
2003.Dakar rallye (Kis Sándor-Ceglédi Péter,Palik László-Darázsi Gábor)
2003. Renault Clio Kupa
2004.Dakar Rallye ( Szalay Balázs-Bunkóczi László,Darázsi Zsolt-Tagai Róbert-Hajnal Károly)
2004. Fáraó rallye terep rallye (Palik-Darázsi G.)
2004.Szardínia Rallye VB (Bútor Róbert-Táborszki Attila)
2004.Euroring avatása
2005. Dakar Rallye(Palik-Darázsi,Szalay-Bunkóczi,Kis -Ceglédi,Liszi-Rack,Darázsi-Tagai-Szalai,Szaller-Farkas-Keresztesi)
2005. losonconi Autocross EB (Kárai Tamás)
2005. Terep rallye marokkói VK (Palik-Darázsi)
2005.Fáraó Rallye (Palik-Darázsi,Kiss-Ceglédi,Szalai-Tagai)
2005.FIA International Hill Climb Challange (Hernádi László)
2005. abszolút rallye bajnok: ifj. Tóth János-Bahor Bea
2006.Suzuki Swift Kupa
2006. nyirádi Cross Centrum
2006. első nyírádi rallycross EB ( Bánkuti Junior Gábor,Csernyik István)
2006.Közép-Európai Zóna Trófea ( Harsági Zoltán,Simon Zoltán,Tóth Mihály,Madarász András,Vörös Tibor)
2007. Dakar ( Palik-Darázsi,Szalay-Bunkóczi,Darázsi-Laklóth-Szalai,Szobi-Éder-Jobbágy,Szaller-Pócsik-Faskó)
2007.Dubai 24 órás verseny (Bódis Kálmán,Zengő Zoltán)
2007.nyírádi autocross (Kárai Tamás)
2007. nyírádi EB ( 11 éves Béki Martina)
2008. Central European Rallye Mo-on, FIA Autocross és Rallycross EB-k,Hungarian Baja(Quad Európa Kupa),Bajnokok Túrája(Hungaroring).....
|